Cegah Covid-19 Pegawai Bawaslu Ikuti Test - Berantas Sumsel

Breaking

Berantas Sumsel

Tegas, Akurat dan Terpercaya

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Sabtu, 04 Juli 2020

Cegah Covid-19 Pegawai Bawaslu Ikuti Test


MURATARA, BS.COM -Sebelum jajaran KPUD Kabupaten Musi Rawas Utara (Muratara), Sumatera Selatan melakukan rapid test, hal yang sama dilakukan oleh jajaran Bawaslu, Jumat (3/7/2020).

Hal yang sama dilakukan oleh jajaran Bawaslu Kabupaten Musi Rawas ini, dalam hal menindaklanjuti surat Edaran Badan Pengawas Pemilu Republik Indonesia (Bawaslu RI), untuk melakukan rapid test (tes cepat) Covid-19 diseluruh bawaslu kabupaten/kota tak terkecuali di Kabupaten Muratara.

Tujuan rapid test dilakukan sebagai upaya untuk pencegahan dini Covid-19 dan memastikan kondisi kesehatan Komisioner Bawaslu termasuk Panwascam dan PKD.

Paulina, S, Si selaku Komisioner Bawaslu Muratara dan Koordinator Devisi Sumber Daya Manusia (SDM) mengatakan rapid test ini dilakukan Bawaslu Muratara berdasarkan Surat Edaran Sekretaris Jendral Bawaslu RI yang menginstruksikan harus dilakukannya rapid test di semua unsur bawaslu.
"Rapid test ini dilakukan terhadap Komisioner Bawaslu Kabupaten, Panwascam dan PKD se-Kabupaten Muratara, dengan jumlah total yang dirapid test hari ini berjumlah sekitar 130 orang, merupakan wajib bagi seluruh jajaran bawaslu yang ada di Kabupaten Muratara khusus, yang sebelumnya kita melakukan tahapan verifikasi faktual calon perseorangan dari jalur independen” jelasnya.
“Pastinya jajajaran  Bawaslu Kabupaten Muratara mengharapkan hasil dari rapid test ini semua dengan hasil negatif pada test Covid-19 ini” harap Paulina.

Semua sudah menerapkan kebiasaan mencuci tangan dengan handsanitizer, mengunakan masker, cek suhu tubuh, ini agar semuanya terhindar dari Covid-19.
"Kami  Bawaslu Muratara  harus mematuhi setiap protokol kesehatan yang telah diatur oleh pemerintah. Kita juga sudah memberi alat Pengaman Diri (APD) seperti vitamin, handsanitizer, masker dan lain-lain untuk semua jajaran Bawaslu Muratara," tambah pria tersebut. (Aryanto)

1 komentar:

  1. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    BalasHapus

Post Top Ad

Responsive Ads Here